Translate

onsdag 22. april 2015

Vårdager i hagen

Så er årets hagemesse på Lillestrøm over. Klok av skade fra tidligere, så dro jeg fredag. OG jeg fikk sikret meg Dahliaer og svarte stokkroser, pilstiklinger, settepoteter og div frø. Iår rakk jeg ikke rundt engang . Men fikk mye inspirasjon likevell.

Nå spruter det formelig opp av jorden. Koser meg med å ta bilder etterhvert som det kommer nye blomster her og der. Drivhuset er fullt av nysådde planter. Det blir nok ikke snekret ferdig innvendig før plantene er ute, om så til høsten.
Potet er satt i bøtter og salat er sådd i trillekassen.
Prøvde å dele en humle-rot sist jeg var i Trøndelag, men følte at jeg kvestet den helt. Har likevell satt alle bitene i bøtter med jord. Og nå vokser de jeg har her iallefall enormt.

Humle 1 ukes vekst












Idag fikk jeg også satt igang nesle-gjødsel-vannet mitt. Plukket en liten pose på hundelufteturen, som skal få godgjøre seg ute en stund. Hørte at det også skal hjelpe på å styrke plantene mot uttøy, og det blir jo ikke galt.
Rutelilje






vårkjærmine

1 kommentar: