Translate

mandag 23. februar 2015

Hamar

For ca 1 år siden, begynte min søster og jeg å dudle den første hagen hennes.
  • Hun trengte et sted å sitte på varme dager. For varmt inne ved husveggen :-) 
  • Et sted å dyrke grønnsaker og urter
  • Bær og frukttrær både pga blomstring og frukt. 
  • Litt skjerming inne på verandaen
  • Port inn til hagen (pga min hund)
En dag i april dro jeg avgårde, med tegninger og kanskje liit mange ideer. Far kom også over fjellene for å hjelpe til.
Vi skulle egentlig være barnevakt mens Marit var ute på jobbreise! OG hagen skulle være klar 2 dager senere, som overaskelse til Marit kom hjem.
Men vi ble ferdig. Med snekker-arbeidet , og jordkjøringen.
Pergolaen/plantestøtten med benken ble helt perfekt til late deilige dager, koselige kvelder med litt sprudle i glasset, eller kompis picnic for Martin. Koselig med solcelle lamper hengende i "taket" ble det også..
Kassene inne ved huset, ble store og gode. Med grus i bunnen, og ny jord oppå. Jorden ble hentet fra gjennvinning, og var tillsatt kompost.....
Fint med en far som er snekker- og dyrkningskyndig. Og som har med seg div verktøy. Og i tillegg kjører henger, spar og spar og spar jord, og lemper stein og plank der jeg vil ha det :-).
Plantingen, og valg av planter skulle hun få kose seg med selv :-)

 











1 kommentar:

  1. Jøss, så snill du er da som hjelper til. Det så veldig fint ut.

    SvarSlett